YDIN

Miksi Ydin?

ydin
Tietoa terveys-, liikunta- ja ravitsemusasioista on nykyisin helposti kaikkien saatavilla. Silti yhä useampi meistä on ylipainoisia ja suuri osa laihduttajista saa pudottamansa kilot takaisin, usein korkojen kera. Tuki- ja liikuntaelinperäiset vaivat, kuten selkäkivut, lisääntyvät jatkuvasti. Samaan aikaan myös toinen ääripää kasvaa: treenataan kovaa, dietataan rankasti, unohdetaan levon merkitys. Ylikunto ja uupumus uhkaa ja rasitusvammat kiusaavat. Me emme voi hyvin.

Monesti teemme itse asioista liian vaikeita, vaikka hyvinvoinnin ydin on lopulta hyvin yksinkertainen: sopivasti liikuntaa, lepoa ja hyvää ravinto. YDIN-valmennuksen avulla opit löytämään itsellesi sopivan hyvinvoinnin kaavan. Lisää valmennuspalveluista voit lukea täältä: henkilökohtainen valmennus.


Mitä on PhysioTraining?

PhysioTraining on turvallista ja tehokasta personal trainingia, henkilökohtaista valmennusta terveysnäkökulman huomioiden.

PhysioTrainer on FIHF Oy:n personal trainer-koulutus, joka on tarkoitettu vain fysioterapeuteille. Fysioterapeutin laaja koulutus tarjoaa personal trainingille turvallisen pohjan. Esimerkiksi tuki- ja liikuntaelinvaiva ei ole este elämänmuutokselle tai tavoitteelliselle harjoittelulle, mutta sen huomiointi harjoittelua suunniteltaessa kannattaa. Vaikka ongelmia ei olisi, harjoittelussa on hyvä huomioida myös vartalon tukilihakset, lihastasapaino ja muut hyvinvointiin ja terveyteen liittyvät seikat. Näin ehkäistään ongelmat myös tulevaisuudessa.

Kuka minä olen?

IMG_20170208_124013_551 Koulutustaustaltani olen:

– fysioterapeutti (2008)
– FIHF Personal Trainer (2015)
– PhysioTrainer (2015)
– FIHF Ravintovalmentaja (2016)

Lisäksi ohjaan monenlaisia ryhmäliikuntatunteja niin työikäsille kuin ikääntyneillekin. Olen myös

– Piloxing Instructor (2012-)
– Piloxing Knockout Instructor (2015-).

Teen satunnaisesti töitä myös freelance-toimittajana.

Valmentajana olen kannustava ja tarvittaessa hyvinkin lempeä, mutta myös vaativa. Pyrin siihen, että ilmapiiri treeneissä on leppoisa, mutta treeni tehdään tiukasti keskittyen ja hyvällä tekniikalla.

Valmennusfilosofiani pohjautuu pysyviin muutoksiin, terveyteen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Valmennuksissani huomoidaan muun muassa työn kuormittavuus, stressin ja unen määrä, elämäntilanne ja mahdolliset tuki- ja liikuntaelinvammat. Näiden pohjalta laaditaan suunnitelma ja aikataulu, jota noudattaen kuljetaan asiakkaan tavoitetta kohti. Mikään ei ole mahdotonta, mutta tavoitteeseen ei pyritä ”hinnalla millä hyvänsä” vaan harkituin askelin.

Ravinto on yksi lempiaiheistani, sillä sopivalla ruokavaliolla voi tehdä pieniä ihmeitä, esimerkiksi saada lisää vireyttä ja suorituskykyä tai nopeuttaa palautumista. Huomioin ravintoasiat joka valmennuksessa, mutta asiakkaan tavoite ja kokonaistilanne ratkaisevat, kuinka ison painoarvon ravintoasialle annamme.

Olen kolmekymppinen kahden lapsen äiti – ruuhkavuodet ovat siis tuttu käsite omassa elämässäni. Liikuntaa olen harrastanut lapsesta asti ja vuosien saatossa olen harrastanut muun muassa tennistä, jääkiekkoa, triathlonia ja tanssia. Tällä hetkellä treenini koostuvat pääosin ryhmäliikunnanohjauksista, työmatkaliikunnasta, kuntosaliharjoittelusta sekä viikottaisesta balettitunnista (koska jokaisen on hyvä käydä välillä epämukavuusalueellaan). Ajan salliessa käyn lenkillä ja tankotanssimassa. Tykkään myös seistä käsilläni.

Levon, liikunnan ja ravinnon sopivaa tasapainotilaa ei ole välttämättä helppo löytää hektisen arjen keskellä. Aina voi kuitenkin tehdä jotain oman hyvinvointinsa eteen. Toivon, että avullani sinäkin löydät itsellesi sopivat ja pysyvät keinot hyvinvointisi ylläpitämiseksi.

Kuulumisiin!
Sini-Liisa

Ps. Ydin löytyy myös instagramista www.instagram.com/ydintraining ja facebookista www.facebook.com/PhysioTrainingYdin